Методичний винахід, уроки-метро

Комунальний заклад «Луганська середня спеціалізована
школа I-III ступенів №57»

Опис
власних методичних знахідок та інноваційної технології організації навчально-виховного процесу в режимі «уроку-метро», покрокових дій від задуму до реального результату.

Пуговкіної Світлани Олексіївни

Кроки від задуму створити «Перспективну початкову школу» до реальних справ здійснюю за принципом: «Компетентність педагога – запорука успіху учнів». З метою залучення вихованців до самостворення засобами навчальних дисциплін провідною науково-методичною проблемою обрала «Актуалізацію ресурсу особистості як джерела її розвитку». Залучення до саморозвитку викликається за допомогою «», яка налаштовує учнів на мотивацію таких дій як «хочу», «знаю», «умію» й «можу» (згідно з темою, яка вивчається).

Облік результатів досягнень на радіус-векторах свідчить про колективний внесок кожного в спільну справу. Фіксуються лише досягнення, тому учні старанно прагнуть до успіху, обираючи життєвий сценарій «переможця». Продемонструвати власну здатність досягати успіху надають «уроки-метро», побудовані в режимі покрокових дій. Кожен етап уроку має певне завдання з розвязання означеної проблеми. Кожен етап завершується підсумком виконаного й визначенням проміжного результату. З ефективного виконання покрокових дій складається кінцевий результат.

            За таких умов творчий кожного портрет працює на авторитет, а душа співає і перешкод немає. Так сприймають успішність навчання учні. Вчитель (метр) створює благодійні умови для успіху. Кейси ситуативних вправ, спрингборди для інтерв’ювання, кластери – ось далеко не повний перелік методичних матеріалів, які забезпечують майстерність вчителя викликати у вихованців відгук на пропозиції організатора навчально – виховного процесу. Спецкурс «Самовдосконалення особистості» допомагає учням в проектуванні траєкторії саморозвитку. Вони успішно оволодівають адекватною самооцінкою. Вихованці – випускники початкової школи здатні до самовизначення й самореалізації. Моделювання концентрованого навчання, театральна педагогіка, кейс-метод (ситуативного аналізу), уроки-есе і колективної мисленнєвої діяльності (КМД) успішно використовуються при викладанні курсів за вибором (риторики, поетики, логіки). Віршовані рядки добре запамятовуються учнями, вони й самі намагаються римувати. Складати вірші – нелегко, а уміти їх читати, розуміти, сприймати серцем дуже корисно. Вірші допомагають переживати високі почуття, роблять дітей кращими, надихають на самовиявлення. Володіти віршованою мовою необхідно для подолання негативних почуттів, для релаксації; для себе, для душі і для друзів. Кожен урок надає учням можливість продемонструвати власну здатність до віршування. Вони самі придумують ігри з використанням віршованих рядків «Естафета гарних новин», «Павутина», «Люстерко» та інші. Часто спілкування із дітьми відбувається віршованою мовою. Нехай поки що вірші недосконалі, але сприймаються вони серцем і розумом.
Педагогічний стаж становить 25 роки, здійснила пять випусків своїх вихованців. Маю дві вищі освіти (вчителя початкових класів і вчителя художньої культури, закінчила факультет графічного дизайну у 2007 році). Відчуваю себе щасливою тим, що здатна дарувати своїм вихованцям крила не для того, щоб літати, а для того, щоб впевнено могли вони крокувати по життю, змінювати на краще наше майбуття, приносити суспільству реальну й надійну користь.


                                                                                                               Пуговкіна С.О