Комунальний заклад «Луганська середня спеціалізована
школа I-III ступенів №57»
Опис
власних методичних знахідок та інноваційної
технології організації навчально-виховного процесу в режимі «уроку-метро»,
покрокових дій від задуму до реального результату.
Пуговкіної
Світлани Олексіївни
Кроки від задуму створити
«Перспективну початкову школу» до реальних справ здійснюю за принципом:
«Компетентність педагога – запорука успіху учнів». З метою залучення вихованців
до самостворення засобами навчальних дисциплін провідною науково-методичною
проблемою обрала «Актуалізацію ресурсу особистості як джерела її розвитку».
Залучення до саморозвитку викликається за допомогою «», яка налаштовує учнів на
мотивацію таких дій як «хочу», «знаю», «умію» й «можу» (згідно з темою, яка
вивчається).
Облік результатів досягнень на радіус-векторах
свідчить про колективний внесок кожного в спільну справу. Фіксуються лише
досягнення, тому учні старанно прагнуть до успіху, обираючи життєвий сценарій
«переможця». Продемонструвати власну здатність досягати успіху надають
«уроки-метро», побудовані в режимі покрокових дій. Кожен етап уроку має певне
завдання з розв’язання означеної проблеми. Кожен етап завершується підсумком виконаного й
визначенням проміжного результату. З ефективного виконання покрокових дій
складається кінцевий результат.
За таких умов творчий кожного портрет
працює на авторитет, а душа співає і перешкод немає. Так сприймають успішність
навчання учні. Вчитель (метр) створює благодійні умови для успіху. Кейси
ситуативних вправ, спрингборди для інтерв’ювання, кластери – ось далеко не повний перелік
методичних матеріалів, які забезпечують майстерність вчителя викликати у
вихованців відгук на пропозиції організатора навчально – виховного процесу.
Спецкурс «Самовдосконалення особистості» допомагає учням в проектуванні
траєкторії саморозвитку. Вони успішно оволодівають адекватною самооцінкою.
Вихованці – випускники початкової школи здатні до самовизначення й
самореалізації. Моделювання концентрованого навчання, театральна педагогіка,
кейс-метод (ситуативного аналізу), уроки-есе і колективної мисленнєвої
діяльності (КМД) успішно використовуються при викладанні курсів за вибором
(риторики, поетики, логіки). Віршовані рядки добре запам’ятовуються учнями, вони й самі намагаються
римувати. Складати вірші – нелегко, а уміти їх читати, розуміти, сприймати
серцем дуже корисно. Вірші допомагають переживати високі почуття, роблять дітей
кращими, надихають на самовиявлення. Володіти віршованою мовою необхідно для
подолання негативних почуттів, для релаксації; для себе, для душі і для друзів.
Кожен урок надає учням можливість продемонструвати власну здатність до
віршування. Вони самі придумують ігри з використанням віршованих рядків
«Естафета гарних новин», «Павутина», «Люстерко» та інші. Часто спілкування із
дітьми відбувається віршованою мовою. Нехай поки що вірші недосконалі, але
сприймаються вони серцем і розумом.
Педагогічний стаж становить 25 роки,
здійснила п’ять
випусків своїх вихованців. Маю дві вищі освіти (вчителя початкових класів і
вчителя художньої культури, закінчила факультет графічного дизайну у 2007
році). Відчуваю себе щасливою тим, що здатна дарувати своїм вихованцям крила не
для того, щоб літати, а для того, щоб впевнено могли вони крокувати по життю,
змінювати на краще наше майбуття, приносити суспільству реальну й надійну
користь.
Пуговкіна С.О