Програма саморозвитку

Харківська гімназія №116






**

Програма саморозвитку й самовдосконалення педагогічних працівників шляхом самоосвітньої діяльності

Вчитель-консультант з самоосвітньої діяльності педагогічних працівників, спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист» Пуговкіна Світлана Олексіївна


М. Харків
2015



Мета
Всебічний розвиток особистості для подальшого забезпечення умов навчання й виховання учнів

Провідна ідея
Розвиток компетентнісно – освіченої особистості від вчителя до учня




ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
1.    Організація самоосвітньої діяльності на діагностичній основі
2.    Моніторинг професійного зростання
3.    Узагальнення досвіду за результатами роботи над самоосвітньою темою

                  ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

1.     Покращення усіх видів педагогічної компетентності


2.     Моделювання особистого перспективного досвіду.

3.     Підвищення рівня організації навчально-виховного процесу.

Концепція самоосвітньої діяльності
Самоосвітня діяльність – це життєтворча сила педагогічної майстерності

 компонентів
Гасло
«Від компетентності педагога до компетентності учнів».
Результати роботи – розвиток учнів.
Мета
Досягнути успіху, щоб його досягли учні, а учні повинні досягнути успіху, щоб його досягло суспільство.
Сукупність «само» - в самоосвітній діяльності

Моє бачення власної особистості





                                           Модель
вчителя-майстра
Професійність
Особисті якості
§  висока професійна майстерність
§  любов до дітей
§  розумна вимогливість
§  педагогічний такт
§  прогнозування ПД
§  педагогічне передбачення
§  інноваційність мислення
§  висока соціальна відповідальність
§  прагнення до самоосвіти
§  духовна культура
§  педагогічний оптимізм
§  гуманність
§  самокритичність
§  креативність мислення
§  натхненність до роботи
Компетентності
Творчі якості
§  інтелектуальна
§  психологічна
§  управлінська
§  мотиваційна
§  комунікативна
§  проектна
§  дидактична
§  методична
§  креативність ідей
§  інтуїція
§  різноманітність підходів до розвязання проблем
§  оригінальність
§  асоціативність (здатність до аналогії)
Продуктивність праці
§  зростання професійного рівня
§  високий ступінь навченості учнів
§  ефективність виконання прийнятих рішень
§  достатньо високий рівень вихованості учнів
Рефлексійна діяльність
Ø інтелектуальна
Ø особистісна
Ø праксеологічна
Ø комунікативна



Принципи особистісної професійної рефлексії
самоосвітньої діяльності
1.    Принцип системності
2.    Принцип діяльності
3.    Принцип мобільності
4.    Принцип самореалізації
5.    Принцип самоорганізації

Компоненти самоосвітньої діяльності


Структура мотивації самоосвіти


Ø Створення креативного освітнього середовища для успішного становлення особистості кожного учня.
Ø Підвищення якості навчання учнів.
Ø Актуалізація ресурсу особистості.
Ø Підвищення вихованості учнів.

Модель самоосвіти
(інтегральна властивість особистості)

      I.            Підготовчий етап (2012-2013 н.р.)
1.     Визначення діагностичного інструментарію.
2.     МППКВ – моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя.
3.     Створення моделі професійної педагогічної компетентності творчого типу.
   II.            Практичний етап (2013-2014 н.р.)
Ø Удосконалення рівня профкомпетентності (інтелектуальної, психологічної, управлінської, мотиваційної, комунікативної, проективної, дидактичної, методичної)
                    Години
Дні тижня
1
2
3
4
5
6
7
8
Понеділок
ВД
ВД
ВД
ВД
К
Л
О
П
Вівторок
ВД
ВД
ВД
ВД
Г
СО
СТ
П
Середа
ВД
ВД
ВД
ВД
МР
ЕР
НДР
П
Четвер
ВД
ВД
ВД
ВД
ШСВ
СО
СТ
П
П’ятниця
ВД
ВД
ВД
ВД
Б
ППО
КП
П
Субота
СВ
КР
КР
СР
УД
УД
КП

Циклограма тижня. Умовні позначки:
ВД – викладацька діяльність;
К – робота з класом, виховна година;
Б – робота з батьками;
Г – гурток;
ШСВ – школа самовдосконалення особистості для учнів;
 П – підготовка до уроків наступного дня;
МР – методична робота;
СО – самоосвітня діяльність;
О – огляд преси;
Л – вивчення літератури;
КР – корекційна робота;
ППО – вивчення передового досвіду;
ЕР – експериментальна робота;
НДР – науково-дослідницька робота;
СТ – робота над самоосвітньою темою;
СВ – самовдосконалення;
СР – самореалізація (створення конкретних продуктів діяльності);
УД – узагальнення досвіду;
КП – культурна програма.
III.            Узагальнюючий етап (2014 – 2015 н.р.)
1.     Рефлексійна діяльність.
2.     Моніторинг розвитку за критеріями МППКВ.
3.     Контрольна самодіагностика.
Самоосвітня діяльність

4.     Учитель у конкурсі «Учитель року»

Презентація методичного арсеналу вчителя

  • *    Наявність узагальненого досвіду роботи.
  • *    Портфоліо вчителя.
  • *    Розробка тематичного блоку.
  • *    Розробка позакласних заходів.
  • *    Творчі наробки (проекти, методичні рекомендації, авторські програми, публікації та інші методичні продукти).
  • *    Результати експериментально-дослідницької роботи.
  • *    Показники рівня учнівських досягнень.
  • *    Дидактичні матеріали; збірки «Поетичні хвилинки», «Ситуативні завдання» ; кейси, спрингборди, кластери; наочні посібники, фасилітативні картки, навчально-методичні комплекси, комплексна система забезпечення навчально-виховного процесу на електронних носіях. Тренажери, словники, довідники.
  • *    Творчі роботи учнів (проекти, траєкторія особистісного розвитку, вироби, малюнки, вірші, твори тощо).
  • *    Фотоматеріали.
  • *    Медіатека.
  • *    Відеотека.
Самореалізація особистості
Зміст самоосвітньої діяльності:
*    Практичне застосування набутих компетентностей.
*    Науково-дослідницька діяльність.
*    Експериментальна робота.
*    Участь у конкурсі «Учитель року»
*    Атестація.
Форми самоосвіти
Індивідуальні

Інституційні
§  Презентація досвіду роботи
§  Підготовка матеріалів для публікацій
§  Складання авторських методичних рекомендацій
§  Розробка програм експериментальної роботи
§  Організація авторських семінарів
§  Майстер-клас
§  Проведення відкритих уроків
§  Керівництво методичним об’єднанням

§  Активна участь у семінарах, конференціях, фестивалях, вернісажі педагогічних ідей.
§  Участь у роботі творчої групи
§  Творчий пошук шляхів якісного оновлення системи викладання
§  Участь в апробації НМК
§  Робота в режимі активного саморегулювання


Література
·        Паламарчук В.Ф. Школа учит мыслить. – Москва: Просвещение, 1987 – 208с.
·        Підласий І.П. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя. – Харків:  Видавнича група «Основа», 2009. – 360с. – (Серія «Настільна книга»)
·        Радченко А.Є. Професійна компетентність учителя. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. - 128с.
·        Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. – 112с. – (Серія Адміністратору школи»)
·        Тамберг Ю.Г. Как научить ребенка думать. Учебное пособие. –  Санкт-Петербург: Издательство «Михаил Сизов», 2002. – 320 с.

·       Химинець В.В., Кірик М.Ю. Інновації в початковій школі. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 312 с.